stos kolorowych książek

Ćwiczenie tygodnia: uciskanie książki palcami stóp.

Cel: wzmocnienie mięśni utrzymujących wysklepienie stopy.

  1. Połóż książkę na podłodze, stań lub usiądź na boso przed książką.
  2. Połóż palce stopy na książce.
  3. Naciskaj palcami na książkę, delikatnie je uginając.
  4. Alternatywnie: naciskaj przednią częścią stopy na książkę.

Sposób wykonania ćwiczenia.

Połóż na podłodze książkę o grubości ok. 3-4 cm., stań przed nią boso. Palce oprzyj na książce (alternatywnie przednią część stopy – tuż za palcami), a reszta stopy pozostaje przed książką. Naciskaj palcami na książkę, jednocześnie delikatnie je uginając, wytrzymaj w tej pozycji ok. 5 sekund.

Powtórzenia.

10x

Serie ćwiczeń.

2x

Długość przerw.

1-2 minuty

Intensywność.

60-70%

Oczekiwany efekt:

Wzmocnienie mięśni wysklepiających stopę, wyraźne odczucie pracy mięśni na podeszwie stopy, poprawa ruchomości stawów międzypaliczkowych stóp.

Dla kogo jest to ćwiczenie?

Ćwiczenie skierowane jest do wszystkich osób ze schorzeniami reumatycznymi narządu ruchu- w tym wypadku stóp; szczególnie jednak wskazane jest dla osób, u których obserwujemy dodatkowo obniżenie łuków poprzecznych oraz podłużnych stóp ( na przykład przy nadwadze, otyłości, przy koślawości stóp, przy płaskostopiu, przy haluksach). Ćwiczenie ma również duże znaczenie profilaktyczne dla wszystkich pań lubiących chodzić na wysokich obcasach, jak również dla wszystkich osób trenujących (biegi, skoki) – wzmacnia/ gimnastykuje/poprawia elastyczność aparatu mięśniowo- więzadłowego stóp.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *