“Tyle wiemy o sobie,
ile nas sprawdzono.”
Wisława Szymborska “Minuta ciszy po Ludwice Wawrzyńskiej”
Wrocław i szkolenie: Integracja Funkcji Wykonawczych.
Zimno i mroźno – tak tym razem przywitał mnie mój rodzinny Wrocław 🙂 . Oczywiście w puchowej malinowej kurteczce dzielnie stawiłam czoło wyzwaniom… pogodowym ( …nochal codziennie miałam czerwony ) oraz naukowym 😉 .
Tym razem PROMYK SŁOŃCA przygotował nam – uczestnikom szkolenia – prawdziwą gratkę naukowo – rozwojową : całkowitą nowość w Polsce – szkolenie z INTEGRACJI FUNKCJI WYKONAWCZYCH.
Oczywiście już przybliżam czytelnikom LICENCJI NA ZDROWIE, co to właściwie za szkolenie i o co chodzi z tymi funkcjami wykonawczymi i ich integracją 😉 .
Integracja funkcji wykonawczych jest to przełomowy program w dydaktyce i terapii dzieci:
- oparty o nowatorską koncepcje pracy z dzieckiem
- wykorzystujący nowoczesne narzędzia edukacyjno – terapeutyczne ( podłogę interaktywną + zestaw ćwiczeń w formie zabaw do treningu funkcji wykonawczych )
- alternatywny dla tradycyjnych metod terapii i wspierania rozwoju dziecka
Dla kogo przeznaczony jest program stymulowania rozwoju funkcji wykonawczych?
- dla KAŻDEGO DZIECKA ( nie tylko dla dzieci z wyzwaniami rozwojowymi )
- dla przedszkoli, szkół, poradni psychologiczno – pedagogicznych ( do realizacji programowych zajęć edukacyjnych wspierających rozwój, jak i zajęć terapeutycznych)
Dlaczego właśnie FUNKCJE WYKONAWCZE?
Jak pokazują najnowsze badania z dziedziny neuropsychologii, wyniki szkolne dziecka, a następnie sukcesy życiowe i zawodowe zależą właśnie od poziomu rozwoju funkcji wykonawczych… Natomiast same funkcje wykonawcze są to złożone procesy psychiczne, które odpowiadają za to, czy potrafimy w sposób świadomy kierować swoim działaniem zorientowanym na osiągnięcie celu.
Wyróżniamy trzy główne funkcje wykonawcze:
- hamowanie
- pamięć robocza
- giętkość poznawcza
Ich bazą jest UWAGA oraz funkcje wykonawcze wyższego rzędu:
- rozwiązywanie problemów
- wnioskowanie
- planowanie
Wszystkie te umiejętności odgrywają ważną rolę w uczeniu się (!!) .
Jakie osiągamy efekty pracy z dzieckiem po treningu integracji funkcji wykonawczych?…
- poprawa koncentracji i uwagi
- elastyczne myślenie
- odporność na dystraktory ( nierozpraszanie się )
- stosowanie różnych strategii uczenia się
- motywacja wewnętrzna
- umiejętność w zakresie regulacji emocji i sposobu ich wyrażania
- rozwój umiejętności społecznych i pracy w zespole
- rozwój poznawczy
Zapytacie mnie czy warto zainwestować w trening Integracji Funkcji Wykonawczych? – WARTO. Zapytacie mnie czy ciężko i żmudnie? – LEKKO, Z FANTAZJĄ, ZABAWĄ I ROZMACHEM. Zapytacie mnie czy ponuro i mocno dydaktycznie? – KOLOROWO, RADOŚNIE, ATRAKCYJNIE, I JAK NAJBARDZIEJ DYDAKTYCZNIE 🙂 .
Byłam świadkiem świetnej zabawy dzieci, ich zaangażowania, rozentuzjazmowania, współpracy, pierwszych sukcesów…
I szczerze Wam powiem, nie mogę się doczekać, kiedy trening Integracji Funkcji Wykonawczych zawita do LICENCJI NA ZDROWIE 🙂
… oczami wyobraźnie widzę na macie bawiące się, szczęśliwe maluchy, w tym mojego Kaja – serduszko i Maksa- smoczątko…
Mało tego – również szczęśliwych i spokojnych rodziców, zapewniających swoim dzieciom wspaniałą zabawę, edukację i stymulację zrównoważonego/ zintegrowanego rozwoju w jednym 😉 .
Oczywiście dam znak i zaproszenia w świat wyślę, kiedy Integracja Funkcji Wykonawczych do mojego gabinetu zastuka 🙂 …
z pozdrowieniami
Wasza m