orzechy włoskie

Orzechowe doładowanie na poprawę intelektu.

Dzisiaj w Licencji na Zdrowie orzechowe doładowanie na poprawę intelektu.

Kraków. Lipiec. A do tego poniedziałek 9 rano. Siedzimy w trójkę – trzy barwne babeczki w krakowskiej kafejce 😉 . Każda inna 😉 – jak to zwykle z kobietkami bywa… Anna – introwertyk, brunetka, dostojna i poważna, chociaż w oczach błyszczą wesołe orzechowe iskierki; Bożenka – promienna, słoneczna, kobieca – taka niby przelotem – a roztaczająca lipcowy blask… no i ja – Magdalenka 🙂 , chyba blondynka, z rozczochraną grzywką, przekrzywioną apaszką, i wygodnymi trampkami do jeansowej spódnicy ;)…

Debata między nami twórcza i kobieca – plany, marzenia, rozwój – a wszystko to dosładzane mocno czekoladowym z nutką maliny brownie.

W końcu, ja – jeszcze z walizką w bagażniku z wojaży edukacyjnych w Ustroniu – i chyba jednak w biegu i zmęczona po szkoleniu:

– Bożenko, Ty wszystko wiesz o jedzeniu… a ja stale w ferworze walki, edukacji, nauki, pisania nowych szkoleń i artykułów – czy coś polecisz na poprawę intelektu, jasność i precyzję myślenia, błyskotliwość i inteligencję?… Jednym słowem potrzebuję od zaraz super odżywki dla mózgu.

Bożenka, jak to Bożenka, niewinnie z kocim przymrużeniem oczu:

– Oj, Madziu tylko dieta tłuszczowo-białkowa… ale to trudna sprawa.

Zamarłam. Oj tam oj tam. Czego nie zrobi się dla jasności i ostrości intelektualnego widzenia? Dla wyostrzenia zmysłów? I pobudzenia niekiedy uśpionego intelektu???…

Stąd prosty pomysł na smaczne, odżywcze, zdrowe i dostępne: orzechy włoskie.

Wygląd niewinny, chociaż w twardej skorupce 😉 .

Co warto wiedzieć o orzechach włoskich?

  •  zawierają ponad 50%  lipidów, około 11%protein i 5%węglowodanów
  • dają bardzo dużo energii, pochodzącej przede wszystkich ze zdrowych form tłuszczy (omega-3) – zawierają: 654 kcal na 100 gram
  • posiadają dużą ilość wysokiego jakościowo białka oraz niski indeks glikemiczny
  • zawierają znaczną ilość witaminy E oraz witamin z grupy B: B3, B5 i B6
  • zawierają dużą ilość manganu,
  • występuje w nich znaczna ilość soli mineralnych: potasu, fosforu i magnezu
  • są składnikiem diety dla zdrowego serca i układu krwionośnego
  • regulują poziom cholesterolu we krwi
  • pomagają utrzymać prawidłową masę ciała
  • poprawiają skład mikroflory przewodu pokarmowego
  • wspierają męską płodność – polepszają jakość nasienia
  • dzięki dużej zawartości antyoksydantów działają antynowotworowo
  • zawierają polifenole, które skutecznie wspomagają wolniejsze starzenie się organizmu
  •  dzięki kwasom omega-3, witaminie E oraz folianom u osób młodych i dojrzałych wspierają procesy myślowe, poprawiają pamięć oraz obniżają ryzyko depresji
  • u osób starszych opóźniają procesy starzenia oraz pozwalają zachować funkcje poznawcze na wysokim poziomie
  • TO WAŻNE(!!) orzechy włoskie ze względu na wysoki poziom szczawianów nie są wskazane u osób z kamieniami nerkowymi

I tak to kobiece niewinne poniedziałkowe spotkania mogą stać się inspiracją do zmiany diety – na prostszą i zdrowszą, odżywczą dla ciała i mózgu. Tym bardziej, jak wielokrotnie powtarzam – najlepsze rozwiązania są na wyciągnięcie ręki… Stąd zostawiam nas rozgadane przy krakowskim stoliku kawiarnianym, a Was zachęcam do świadomych zmian nawyków żywieniowych 🙂 . Pamiętajcie  w wypadku kryzysu intelektualnego, spadku energii życiowej, myśli pochmurnych warto sięgnąć po pozornie “niewinne” orzechy włoskie 😉 … SMACZNEGO!! 🙂

z pozdrowieniami

z Licencji na Zdrowie

Wasza

Magdalena Rusiecka-Serwatka

 

BIBLIOGRAFIA: Dr. Peter J. D’Adamo, C. Whitney “Jedz zgodnie ze swoją grupą krwi”, MADA 2003 r.