mały chłopiec z zasłoniętymi oczami

Polecam: gry i zabawy rozwijające zmysł wzroku.

Gry i zabawy rozwijające zmysł wzroku – dla wszystkich dzieci, a szczególnie tych z zaburzeniami z zakresu integracji sensorycznej.

 

STUK!PUK! … nie pytajcie mnie gdzie byłam ostatnio 🙂 , tylko raczej gdzie mnie nie było… 🙂 .

Jedno mogę Wam powiedzieć: jak każda porządna żona, mama, fizjoterapeutka i pasjonatka życia – nie nudziłam się !! :*)

Odwiedziłam w dzikim pędzie Rabkę, szpital, sanatorium, Bałtyk, plaże, morze, Posejdona i morskie syrenki 🙂 … w tle z chłopakami, Dniem Matki, Męża i Dziecka :* … działo się dużo, pozytywnie i z przytupem!! Prowadziłam szkolenia w Klubie Jędruś, zostałam zaproszona do nowych szkoleń we Wrocławiu i Warszawie, odwiedziłam Gdynię podczas III Międzynarodowego Kongresu Polskiego Towarzystwa Uroginekologicznego … i co ciekawe: wróciłam do mojego kochanego pedałowania na rowerze górskim 🙂 …

No i wreszcie zjechałam do gabinetu, do mojej słonecznej Licencji na Zdrowie na Os. Szkolnym 9 w Krakowie – już jestem, i czekam na Was 🙂 …

Dzisiaj dla wszystkich rodziców przygotowałam ćwiczenia stymulujące prawidłowy i zdrowy rozwój zmysł wzroku

TO WAŻNE!! INTEGRACJA SENSORYCZNA – gry i zabawy rozwijające zmysł wzroku.

  • zabawa w przekłuwanie “O” 6+ . Potrzebne: marker, gazeta, wykałaczka, długopis; dziecko przy użyciu markera zamalowuje wszystkie litery “o” w akapicie albo na całej stronie z gazety; dziecko może tez poprzekłuwać wszystkie litery “o” wykałaczka lub długopisem

  • zabawa w “cytrusowe piłki” 2-6 lat. Potrzebne: cytrusy takie jak pomarańcze, mandarynki, cytryny, limonki, grejpfrut; papierowa torba, wiaderko; dziecko siada na podłodze i segreguje cytrusy od najmniejszego do największego lub dzieli w zależności od koloru; dziecko turla cytrusy po podłodze tak by je ulokować w papierowej torbie; dziecko rzuca cytrusem razem z rodzicem; dziecko liczy cytrusy; dziecko bez podglądania, na podstawie wielkości, wagi, kształtu odgaduje jaki cytrus trzyma w ręce (cytrusy schowane w torbie)

  • zabawa w wędkowanie 3-6 lat. Potrzebne: ryby wycięte z kartonu, wędka (może być patyk z żyłką bądź sznurkiem), kosz na ryby (miska, pudło, wiaderko); dziecko próbuje łowić ryby (montujemy haczyki z drutów bądź magnesy) i wkłada je do kosza

  • zabawa w “polowanie na fistaszki” 3-10 lat. Potrzebne: prażone orzeszki ziemne w łupinkach oraz papierowe torebki śniadaniowe; kiedy nikt nie widzi dorosły wychodzi na dwór i rozrzuca fistaszki; następnie dzieci szukają porozrzucane orzeszki i zbierają je do torebek (mogą tez je zjadać). UWAGA!! w przypadku uczulenia na orzeszki w zabawie można użyć inne drobne przedmioty: cukierki w papierkach, plastikowe figurki, drobne monety, żetony do gry w karty, małe dinozaury itp.

  • zabawa w “miliony pudełek” 3+. Potrzebne: mnóstwo różnych pudełek, opcjonalnie: markery, taśmy, nożyczki. rodzic wychodzi z dzieckiem na dwór i wynosi wszystkie pudełka; następnie dziecko według inicjatywy: układa pudełka, buduje z pudełek wieżę, schody; rozkłada pudełka dookoła i chodzi po nich; sortuje pudełka według: rozmiarów (małe i duże), kształtu (prostokątne, okrągłe, podłużne), koloru (czerwone, brązowe, wielokolorowe), faktury (szorstkie, miękkie, pokryte materiałem), wagi (ciężkie, lekkie), materiału (drewniane, papierowe, plastikowe), fantazyjności ( z zawijasami, piękne, kwieciste, wyłożone satyną); dziecko może tez pozbierać kamyki, nasionka, płatki i inne drobiazgi , poklasyfikować je i powkładać do pudełek; dziecko może udawać, że pudełka to domy, meble, planety, statki kosmiczne, samochody, wagony pociągów, łódki, pomniki, góry, gospodarstwa, zagrody dla zwierząt, sklepy, ławki szkolne, piaskownice, zwierzęta, roboty, ludzie itp.

  • zabawa “latarkowy berek” 3- dzieci gimnazjalne. Potrzebne: dwie latarki. Dziecko kładzie się na plecach (na podłodze lub na łóżku), rodzic gasi światło, rodzic ma latarkę, dziecko również: dziecko śledzi na suficie światło latarki rodzica; dziecko wskazuje na światło: nosem, łokciem, piętą, palcem; dziecko ściga światło rodzica, dziecko podąża równo po trasie światła rodzica lub łapie je “skokowo”, dziecko naśladuje wzory rysowane przez rodzica na suficie ( trójkąty, zygzaki, koła, ósemki itp.)

  • zabawa w “celny strumień” 3- wiek gimnazjalny. Potrzebne: puste puszki po sokach albo plastikowe butle na wodę, szlauch ogrodowy z pistoletem do podlewania pozwalającym regulować strumień wody. Dziecko celuje wodą w puszki, przewraca je,

  • “rynnowy tor” 3 – wiek gimnazjalny. Potrzebne: 3-4 trzymetrowe rynny PCV, trzy złączki, żeby połączyć rynny, kilka samochodzików o szerokości: 5-8 cm., wiaderko lub pudełko, do którego będą wjeżdżać pojazdy. Rodzic razem z dzieckiem łączy rynny złączkami, układa rynnowy tor na wzniesieniu albo unosi jedną jego część na krześle lub parapecie, dolny koniec toru wsunięty jest do wiadra, które służy jako garaż, dworzec czy hangar dla samolotów. Dziecko może: umieszczać ciężarówki na szczycie toru i patrzeć jak zjeżdżają w dół, może iść lub biec wzdłuż toru, wyciągać auta z wiadra i zanosić je z powrotem na start, zwiększać lub zmniejszać nachylenie toru, żeby zmieniać prędkość samochodzików. Dzieci mogą również umieszczać obok siebie dwa tory i urządzać wyścigi z innymi dziećmi.

Zapraszam wszystkich rodziców do zabawy!! Ciekawe, kiedy wyłączamy telewizor i bawimy się razem z naszymi dziećmi w naszym życiu rodzinnym pojawia się dużo więcej prawdziwej radości, zdrowia, i namacalnej więzi emocjonalnej 🙂 …

z pozdrowieniami

Wasza

Magdalena Rusiecka-Serwatka

i jeszcze małe “co nieco” oczywiście obowiązkowo o oczach Ivan i Delfin “Jej czarne oczy”..:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *