Ćwiczenie tygodnia: poprawne stanie.

Dzisiaj w Licencji na Zdrowie ćwiczenie tygodnia: poprawne stanie.

TO WAŻNE!! TO WARTO WIEDZIEĆ!

Poprawna postawa w staniu.

1. Poprawna pozycja w staniu:

  • stopy na szerokość bioder, równolegle względem siebie
  • obciążenie stóp: pięty, łuki podłużne zewnętrzne stóp, z wysklepieniem łuków podłużnych przyśrodkowych, ze świadomym dociskiem podstawy palucha (staw śródstopno-paliczkowy I) oraz V stawu śródstopno-paliczkowego,
  • miednica ze spojeniem łonowym do przodu – spojenie łonowe w tej samej płaszczyźnie co kolce biodrowe przednie górne
  • spojenie łonowe razem z kością guziczną powinny tworzyć jedną linią równoległą do podłoża
  • kolce biodrowe przednie górne oraz dolne żebra znajdują się w jednej płaszczyźnie, klatka piersiowa otwarta, mostek do przodu, kąty dolne łopatek doklejone do tylnej ściany klatki piersiowej, głowa wyciągnięta do góry „nitką” kąt prosty pomiędzy brodą a szyją. Zachowana liniowość stawów w staniu bokiem: kostka boczna – kolano-biodro-bark-ucho w jednej linii.

poprawne stanie przódpoprawne stanie bok

 

poprawne sustawienie punktów w staniu przodempoprawne ustawienie punktów dolne żebra-kolce biodrowe przednie górne

 

TO WAŻNE (!!) TO WARTO WIEDZIEĆ (!!)

Prawidłowa postawa ciała: wyprostowana i z zachowaniem liniowości stawów to przede wszystkim:

  • zapobieganie oraz przeciwdziałanie obniżeniom narządów miednicy mniejszej: pęcherza moczowego, odbytnicy, narządu rodnego, cewki moczowej
  • dobra wyjściowa pozycja dla pracy przepony oddechowej oraz przepony mm dna miednicy
  • idealna pozycja dla transmisji ciśnień pomiędzy kapsułami ciśnień: klatką piersiową, jamą brzuszną oraz miednicą mniejszą
  • idealna pozycja dla efektywnej pracy klatki piersiowej
  • idealna pozycja dla efektywnej pracy wszystkich mięśni stabilizujących tułów: przede wszystkim wszystkich mięśni brzucha w tym mięśnia poprzecznego brzucha

WARTO WIEDZIEĆ(!!)

Twoja postawa ciała szczególnie zmienia się podczas ciąży, w połogu, podczas długotrwałej pracy siedzącej na przykład przy komputerze (!!).

Dla zachowania zdrowia, sprawności fizycznej, dobrego samopoczucia warto spotkać się – odwiedzić fizjoterapeutę specjalizującego się w pracy z kobietami – Twoje zdrowie jest tego warte 🙂

Z zaproszeniem do Licencji na Zdrowie

Wasza

Magdalena Rusiecka-Serwatka